Dag beste bikers en ouders,

Zondag gaan we naar één van de allerbeste MTB-spots in België. Het Bois des Rêves in Ottignies was één van de allerleerste bikeparks van ons landje en het is er nog steeds TOP voor alle niveau’s. Er zijn heel wat jumps die onze deelnemers zeker zullen aanspreken. De hele flank ligt vol steile en minder steile afdalingen, met kombochten, wortels, sprongen, bijna onmogelijke bochten, enzovoort. Eigenlijk is dit de ideale spot om goed te leren biken. Toch?

We hebben er een drukke eerste training in Hamme op zitten en we zagen erg veel enthousiasme. Dat is goed! We denken dat zo goed als iedereen in zijn juiste niveaugroep zit, al kan dat in het technisch uitdagende en fysiek pittige Ottignies toch nog wat veranderen.

Ik (Kris Henderieckx) ben als hoofdtrainer bij alle groepen langs geweest en merkte dat er verschillende deelnemers waren met materiaal dat technisch niet in orde was en dus voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Sommige fietsen hadden geen echte MTB-banden, of slecht werkende remmen of versnellingen. Bij enkelen werkte nauwelijks iets. Aangezien Ottignies écht wel een locatie is waar je 100% op je materiaal moet kunnen rekenen, MOET iedereen er voor zorgen dat de fiets in orde is.

Niet in orde = niet trainen. Onze trainers checken de fietsen voor de training van start gaat.

Twijfel je of je fiets in orde is, stuur dan gerust een mailtje (met foto) naar kris@waaslandMTBschool.be

Mogen we ook nog een vragen dat alle deelnemers een reserve binnenband en een regenvestje bij hebben? Hang dat aan je fiets of steek dat in je rugzakje zodat je dat altijd bij hebt.

We spreken om 9u45 af op de parking van het domein Bois des Rêves. De training start om stipt 10u en eindigt om 13u. Uiteraard is er voor alle deelnemers een lekkere bevoorrading halverwege de training!

Samenkomst aan de Allée du Bois des Rêves 1 , 1340 Ottignies.

Na de training is er geen mogelijkheid tot douchen en is er geen cafetaria in de onmiddelijke omgeving frown

Je kan er wel prachtige wandelingen maken!

Tot zondag allemaal!

PS: Vergeet niet in te schrijven voor ons fantastische Ardennenweekend! Deze week is de laatste kans!!

Wat is er mooier dan met gelijkgezinden de tofste avonturen beleven? Vriendschappen voor het leven worden daar gesmeed.

Ook vanaf nu verkrijgbaar :

of